GE OSS EN RIKTIG JULKALENDER!!

Har ni sett årets julkalender än? Om ni inte har gjort det så kan ni bara strunta i den totalt. För vad är det för jävla skit dom visar nuförtiden? Allt ska vara så mordernt och tråkigt, t.ex så har man skapat en julkalender utan snö, granar och julsaker. Det är verkligen inte en julkalender för mig om det ska vara så och jag tror knappast barnen uppskattar den lika mycket nu som jag och många andra gjorde när vi var små.
Den blir bara värre och värre för varje år som går och det tycker jag är så tråkigt. Egenligen så vet jag inte varför jag bryr mig, eftersom jag är 18 år och kollar inte på barnprogrammen. Men jag tycker synd om barnen nu som inte får uppleva en bra julkalender.
Hur många kommer inte ihåg julkalendrar som Mysteriet på Greveholm, Pelle Svanslös, Sunes jul, När karusellerna sover och Pettson & Findus? De var ju helt underbara med mysiga karakträrer, bra story och välkända personer.
Om nu fantasin är slut hos de som gör årets julkalender får dom gärna visa gamla i repris. Jag skulle inte banga att sitta bänkad framför tvn i 24 dagar för att se Sunes jul igen liksom!

Håller nån med mig?


Kommentarer
Postat av: Anonym

sune är bäst

2008-12-03 @ 23:19:03
URL: http://alexmariaandersson.blogg.se/
Postat av: Ullis

tack :)



ja hahaha hur kunde du missa de ? :P

2008-12-04 @ 22:32:45
URL: http://inmyway.blogg.se/
Postat av: jenny

va coolt med snöflingorna!!

2008-12-04 @ 23:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0