Vad är grejen med sneda blickar?

Hallu!


Veckans värsta dag är äntligen över och det är skönt, men dagen har ändå varit rätt okej. Började som vanligt klockan 8 med idrott, men jag fick skjuts av Ida från Kallhäll så det var skönt. Vi spelade badminton på idrotten och det var helt okej. Efter det var det fotografisk bild, lunch och sedan psykologi. På psykologin gick vi igenom kriser i livet och det var rätt intressant att höra om. Hur en person reagerar i kriser och hur andra kan hjälpa den personen att prata ut.

När lektionen var slut begav vi oss till Jakobsbergs centrum för att vissa skulle äta och så skulle vi göra vår grupparbete om kommunikation. När Ammie, Helena och Hanna åt sallad på Tasty´s tog jag en latte och kladdkaka där och det var lika gott som vanligt! Sen var det dags för grupparbetet. Det gick ut på att vi skulle gå förbi personer och säga hej helt vanligt, för att sedan se deras reaktioner. Jag tror faktiskt Hanna fick trevligare bemötande än mig när hon hälsade på folk. Jag hälsade mest på tanter och de flesta gav mig fetaste sneda blicken innan de kanske tryckte fram ett tyst hej. Jag förstår inte riktigt, vad är folk rädda för? Jag sa ingenting elakt eller kränkande, utan jag hälsade bara helt vänligt! En gubbe som Hanna sa hej till stannade till och började prata med henne. Han försökte placera vart han kände igen henne ifrån och hon spelade med. Riktigt kul :D

Jag var väl hemma vid 5 någonting och efter det har jag kollat när handbollslandslaget mötte Vitryssland i handbolls-em för damer.. riktigt dålig match utav Sverige, men det blev iallafall lika.
Nu ska jag ta mig i kragen och börja med min hemuppgift i psykologin. Känns jätte jobbig, men jag måste verkligen börja med den..

Puss


Kommentarer
Postat av: Kalle

ah det är konstigt. tror folk i landet är skygga, eller så är det farligt att hälsa. om jag hälsar på jobbet på kunder (vilket man alltid gör) så får hälsa en tredjedel som det vore normalt o trevligt, en tredjedel blir skitförvånade å säger mysko eller blygsamt hej. den sista delen säger ingenting...

2008-12-02 @ 20:52:44
URL: http://elviskalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0