Inflyttningsfest & handbollsmatch

Idag är det söndag och helgen börjar gå mot sitt slut tyvärr..
Jag tycker att veckorna går jätte snabbt, men helgen går ännu fortare och det känns så tråkigt. Skulle inte banga på att vara ledig några dagar till :) Veckan som kommer känns väldigt tung med mycke prov och lite tid. Har massageprov, naturkunskapsprov, svenska uppsats, engelska tal. Men jag klarar nog av den här veckan också..

Igår gjorde jag ingenting speciellt på dagen, men på kvällen var det inflyttningsfest hos Manda i bro. Även fast det hände lite tråkiga saker i början så tycker jag ändå att det blev en lyckad kväll! Ammie, Arvid och jag kom dit vid 8 och då spelade "Med andra ord.." med några av Mandas vänner. Vi var riktigt dåliga och förlorade rätt stort, men det var ju första gången vi spelade så vi får skylla på det ;) haha! Sen rullade det in lite mer människor och det blev mycket dans. Eftersom vi var på landet så gick det aldrig någon buss mot Centralen, så vid 4 var jag och Mathias hemma hos honom.

Vaknade klockan 11 imorse av alarmet för att sedan åka till Solnahallen och kolla på AIKs herrar spela allsvenskmatch. Mathias gick också upp då och var gullig o fixade frukost :* Stackarn kunde inte somna om sedan när jag hade gått ;p
Matchen var tråkig ibörjan och herrarna spelade riktigt dåligt mot Västerås och låg under länge med många bollar. Men i andra halvlek var det som ett nytt AIK lag som kom ut på planen och dom kämpade riktigt bra. När det bara var nån minut kvar av matchen stog det lika. Men sen gjorde Västerås två mål på slutet och dom förlorade. Men det gästande laget var mycket bättre så det var en bra match! Vi i publiken bidrog en hel del till resultatet för det var en härlig stämmning i hallen.

Sen åkte jag hem och hela kvällen har jag bara slappat.
Det är Wallander på tv, men just nu är det reklam så jag passar på att uppdatera bloggen lite. Varje gång jag ser någon svensk (eller norsk,dansk) kriminalserie blir jag bara säkrare på vad jag ska bli när jag blir stor. Polisyrket har jag drömt om sedan jag var liten och vill fortfarande söka in till polishögskolan när jag har gått ut gymnasiet ;D

Oj, förlåt för det långa inlägget (a) haha!
Nu ska jag kolla vidare! Pusspuss

image67

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0