Lite bilder från Londonresan.

Måndag:

Planet gick vid 7 tiden på morgonen och vi var framme i London två timmar senare. Vårt hotell låg vid Paddington och var ett trångt men mysigt hotell. Man fick inte checka in förräns vid 3 så vi lämnade bagaget där och gick ut för att utforska lite. Vi besökte Green Park & Hyde Park, och så åt vi fish n chips! När vi hade checkat in vid 3 packade vi upp och gick sedan ut för att äta middag. Vi kom hem till hotellrummet vid 7 tiden och somnade nästan direkt. Sjukt trötta ;P haha

Tisdag:

Vi gick upp till halv 8 för att äta frukost på hotellet. Den var helt okej med rostade mackor, mjölk&flingor, juice och kaffe/te. Sen tog vi tunnelbanan till Victoria för att sedan gå därifrån mot Bucklingham palace. När vi kom fram märkte vi att flaggan var hissad på slottet så vi hoppades på att drottningen skulle kika ut och vinka, men det gjorde hon inte :( Vi blev ledsna och gick vidare mot Big Ben och hela köret. Vi hittade faktiskt även dit (vi hade ingen karta) och det var najs! Sen åkte vi till Piccadilly circus för att leta efter New Era butiken som Mathias ville besöka. Först hittade vi inte den, men istället hittade vi en jätte rolig affär (bild nr 8) där det fanns massa skoj som t.ex gamla som nya filmafficher. Men när vi hade varit i den butiken i ungefär 1 timme så hittade vi hans kära keps butik ;P
Till middag blev det buffé i Chinatown och det var riktigt smaskens! Sedan fick Mathias dricka sin öl på en typisk engelsk pub ;D

Onsdag:
Jag har inge bilder från denna dag så det blir bara text..
Men vi åkte iväg vid 11 till Oxford street för att tillbringa en hel dag med bara shopping. Jag köpte skor, jacka, tröja till min bror, te till min mamma. Jag ville ha en jätte fin penkjol, men den var slut i min storlek överallt :(
Vi åt middag på en mysig italiensk restaurang och sen hade vi tänkt att gå ut och klubba, men jag var helt sjukt trött och hade obeskrivligt ont i fötterna så vi struntade i det..

Torsdag:


Idag var det tyvärr dags för utcheckning och hemresa.. Vid 11 tog vi tunnelbanan till Victoria station för att vänta på bussen till flygplatsen som skulle gå 13.45. Tiden spenderades genom att skriva vykort, äta lunch på McDonald´s och så. Innan bussen gick köpte vi varsin Toblerone för bara 1 pund styck (ca 13 kronor). Det var sjuukt billigt eftersom en liten sådan kostar fan 20 kr i Sverige :O
På flygplatsen chillade vi och jag hann också köpa ett par fina örhängen :) Planet gick 18.10 och vi var hemma i Kungsängen 00.00..

Kommentarer
Postat av: Nina

vad mysigt :D

2008-02-29 @ 19:18:20
URL: http://www.nnina.blogg.se
Postat av: Anonym

fiina bilder!:)

2008-03-09 @ 21:16:10
URL: http://saannas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0