Övergivna platser

Är det bara jag som blir helt sjukt nyfiken och intresserad när man åker förbi t.ex en gammal övergiven bensinmack eller nåt liknande? Det är nästan så att jag vill stanna och kolla vad som finns runt stället och se om man kan se spår från gammal tid!
Min pappa tipsade mig om en fotograf som heter Jan Jörnmark som åker runt i Sverige och Europa för att fota övergivna platser. Helt otroliga saker som ligger helt övergivna som t.ex samhällen, nöjesparker, företag m.m.
http://www.jornmark.se/places.aspx Helt klart värt ett besök!

image89
Nöjespark i Belgien
image90
Visste ni att det finns en tunnelbanestation mellan Hallonbergen och Kista som inte används? Kymlinge heter stationen och den öppnades aldrig.
image91
Eller att det finns ett köpcentrum i Slagsta som inte används? Det står helt tomt utan några affärer..
image92
Fredriksborg är en ort som nästan är helt öde. För 50 år sedan hade orten 20000 invånare, men nu bor endast 720 st kvar. Jag tycker det är fett tragiskt..

Kommentarer
Postat av: Jeremiah

fett jälva coolt. spec kistagrejen.
mer sånt åt världen. jag älskar såntdär övergivet och sånt. det är därför jag gillar insdustriområden så mkt.
nstäa fotoprojekt kanske? :D

2008-02-19 @ 23:26:10
Postat av: Nina

fyyyyyy vad läskigt :O

2008-02-20 @ 11:21:14
URL: http://www.nnina.blogg.se
Postat av: chattarn

fett ballt :o kan vi inte åka till nått sånt där ställe nångång? creepy :D

är du sjuker eller varför va du inte i skolan?

2008-02-20 @ 14:52:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0