Morderna museet

Igår kom läraren Mia springandes och sa att vi skulle på studiebesök idag, fast ingen hade någon aning om det. Vi blev jätte glada för det skulle innebära att vi slapp engelskan och läxförhör!
Så idag åkte jag först till skolan 10.30 för att ha bild. Vi ska göra en varsinn tekanna och idag började vi lite smått. Jag hann bara göra en botten, men det är ju iallafall en liten bit på vägen, höhö!
Sen halv 1 tog vi tåget in mot stan och sen buss till Skeppsholmen. Det var en utställning av Andy Warhol på Moderna museet så det blev ett rätt så roligt besök där. Först fick vi en guidad tur runt bland hans fantastiska verk (som t.ex trycken av Marilyn Monroe) óch sen fick vi gå ner i deras workshop och göra lite "konst".
Min grupp slängde alla upp sina kort i plånboken och så gjorde vi konst av det, haha ;)
När vi var klara där åkte jag, Cissi och Marc till Kungshallarna och åt. Mumms!

Nu är jag hemma och ska snart till M.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0