Hotel Rwanda

Jag måste bara berätta om filmen vi såg igår på samhällskunskapen när Kerstin var på gymnasiemässan. Vi såg Hotel Rwanda och innan hade jag sagt att jag skulle gå efter 10 minuter, men jag blev helt tagen av filmen och stannade som tur. Den handlar om folkmorden i Rwanda imitten av 90-talet och är baserad på en sann historia om Paul Rusesabagina som räddade massa männsikor från att bli dödade.
Jag hade aldrig hört talas om detta folkmord innan och det är ju hemskt hur man bara kan "gömma" något sådant här. Det värsta är ju att vi i väst inte gjorde ett skit och bara blundade för alla dessa mord. FN drog tillbaka sin styrka och invånarna var helt maktlösa.. Hemskt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Paul Den ryska Baugetten, ahhaha. Nämen, filmen var soft faktiskt, men jag fick itne tillfälle att gråta, hade velat.

kul att du gillade lappen BTW, jag hoppas att du är sugen på festen hos ahlet :D:D:D:D

2008-10-23 @ 20:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0