Regnrusk..

Hallå i stugan!
Denna dag har bara varit grå och tråkig med massa regn.. men ändå var den kort och rätt skön. Först hade vi Kultur och idé-historia och sedan såg vi A Clockwork orange på samhällskunskapen/psykologin. Det är en av de värsta filmerna jag har sett och jag vill verkligen inte se om den, men ändå är den rätt farcinerande på något konstigt vis. Jag tycker att det värsta med filmen är att man får se så många hemska saker hela tiden och man mådde verkligen dåligt. Man hatade verkligen huvudpersonen nästan hela filmen, men på slutet tyckte jag faktiskt lite synd om honom. 

Nu är jag hemma iallafall och ska strax äta. Jag har träning ikväll, men den börjar inte förräns vid 8.. segt att träna så sent!
Ska hjälpa mamma med maten,

xx



A Clockwork Orange handlar om en ung kille, Alex, som lever för "våldtäkt, ultravåld och Beethoven". Efter att ett inbrott gått fel blir han gripen av polis och dömd till ett långt fängelsestraff. Han får ett erbjudande om att slippa fängelse om han går med på en nyuppfunnen form av rehabilitering av brottslingar, som han med nöje medverkar på, i tron på att den inte skall fungera. Behandlingen visar sig göra att han blir kraftigt illamående när han tänker på våld eller sex (eller lyssnar på An die Freude av Beethoven), vilket gör honom till ett försvarslöst offer när han släpps ut och möter sina gamla vänner och fiender.


Kommentarer
Postat av: Nina

haha aa känns som att jag kommer rulla fram när frysen är tom ;)



fy den där filmen lät inte rolig, har tänkt se den men jag tror jag skippar det. haha.

2008-10-01 @ 19:43:16
URL: http://nnina.blogg.se/
Postat av: Ullis

Sv: Vad får dig att tro det ? ;)

2008-10-01 @ 21:14:16
URL: http://inmyway.blogg.se/
Postat av: balboba

filmen är bäst, alex i mitt hjärta för evigt <3 hanär verkligen en härligperson

2008-10-01 @ 23:30:36
URL: http://hej aron.blogg.se/
Postat av: sofi

Snygg blogg!:D

usch vilken läskig bild!

2008-10-09 @ 10:58:00
URL: http://sarahsofi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0