Bellman och akvarellmålning

Måndag betyder ännu en till jobbig vecka, men ändå en dag närmare helgen. Måste tänka positivt, annars orkar man aldrig. Jag lever liksom för helgerna, haha!
Idag började jag 10:40 och hade svenska. Vi lyssnade på massa av Bellmans verk, det var konstigt men ändå sjöng vi ibland med i visorna. Dom hade ett väldigt roligt språk på den tiden och många ord kan verkligen misstolkas nu...
Efter den lektionen var det lunch och det var köttbullar och potatis. Inte världens godaste mat, men man ska inte klaga för vi brukar få värre så. När vi hade ätit drog vi upp till bildsalarna och skrev ut lite bilder som vi skulle använda. Vi håller på med akvarell just nu med Linda och vi målar vår barndom. Det är faktiskt rätt kul, men svårt att måla direkt på pappret utan att skissa något innan, så det blir lite olika.
Vi skulle måla idag med nyans, så vi fick bara använda tre färger att blanda med. Jag valde grön så jag fick endast använda mörkgrön, grön och svart.

Nu är jag hemma och väntar på att mamma ska komma hem så jag hinner äta. Ska faktiskt iväg till Vällingby för att spela Korpenmatch med Helena och dom. Har lovat att ställa upp som målvakt idag, får se hur det går.. :S Haha

Ciao!


Jag blir glad av att få prata med dig.


Kommentarer
Postat av: Tea

Är det en viss sydafrikan du syftar på?;)

2008-09-01 @ 20:24:56
Postat av: Sofia

kanske ;) haha

2008-09-01 @ 23:19:48
URL: http://envanmedenbil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0