Måndag

Nu är det måndag och ännu en arbetslös vecka har jag framför mig (räknar inte med helgen). Jag börjar faktiskt bli galet trött på att bara hänga hemma hela dagarna. Snart har alla börjat skolan och jobben och själv sitter jag hemma och rullar tummarna. Hur ska jag sysselsätta mig? Måste verkligen ta mig i kragen yttligare en gång och söka nya jobb, ett vardagsjobb.
Idag har jag iallafall suttit ute i solen med en bok, men efter ett tag låg jag där och sov. Mycket skönt :)
Efter tag blev det lite väl blåsigt, men ändå svettigt så jag gick in istället. Nu kollar jag på damernas fotbolls-em som går på tv och just nu är det match mellan Tyskland och Norge. Väntar på att mamma ska komma hem så att jag får mat för efter maten ska jag hem till Martin. Ska bli både roligt och skönt att träffa honom så man får prata av sig lite..


Visste ni att Måndagssjuka är benämningen på yrkessjukdomar som ger sig till känna först efter några dagars bortavaro från arbetet. Uttrycket måndagssjuka används för bakfylla eller allmän seghet på måndagar, då det är den dag då flest sjukskrivningar sker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0