SOFIA FOR PRESIDENT!

GODKVÄLL!
Idag har varit en mycket lång och ovanlig dag måste jag säga. Gick upp vid kvart över 6 imorse eftersom vi skulle träffas vid Östermalmstorg runt 8.20. Innan jag åkte dit svängde jag förbi Tea och hämtade min mobil som sov över hos henne. De flesta i klassen åkte in tillsammans så man fick som tur sällskap in till stan. När vi var framme gick vi till Armémuseet och där mötte vi  vår lärare Kerstin och Henrik, som skulle hålla i rollspelen. När vi kom dit var jag rätt skeptisk till själva grejen. "Vadå minister för en dag? Jag kan ingenting"
Men när vi väl startade blev det super kul och de 2 ½ timmarna bara flög fram :) Jag bildade landet "Cindro"´s regering med Catta, Cissi, Camilla och Jessica. Eftersom jag redan hade tjatat om att jag ville vara president så fick jag vara det, haha! Spelet flöt på riktigt bra, men på slutet när vi kom på värsta grejen om att vi skulle bygga en tull så att alla andra länder var tvunga att ge oss pengar var spelet slut :(  Men ändå, vi var bäst!!

När vi var klara där vid runt 12 åkte jag, Cissi och Hanna till Kungshallarna och åt mat. Sen köpte jag en brownie och tog tåget hem ensam. Jag somnade på tåget för jag var helt död, men blev rätt pigg sen när jag var hemma. Fick värsta rycket och städade hela mitt rum. När mamma kom hem höll hon seriöst på att få en hjärtattack :P

Nu ska jag se de sista avsnitten av Kenny Starfighter innan jag somnar. Måste ladda inför den nya filmen som jag längtar sjukt mycket till! Men hoppas bara att den är lika bra som serien..

Godnatt, puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0