Måndag

 

Ammie och jag i fredags innan utgång.


Första dagen på en helt ny vecka, men det var inte vilken måndag som helst. Det kändes faktiskt som första dagen på mitt nya liv. Haha :) Väckarklockan ringde halv 6 och jag klev faktiskt upp med ett leende för idag skulle jag börja jobba på Elgiganten.
Började halv 8 och det första som hände var att kassapersonalen hade möte med frukost och sedan utbildning om försäkringar. Fick då träffa alla tjejer som jag kommer jobba med sen, så det var kul. Efter det var det morgonmöte med alla som skulle jobba och då fick jag hälsa på massa andra människor. De verkar vara ett riktigt trevligt gäng!
Innan butiken öppnade gick jag runt med en tjej som hette Nami och hon lärde mig hur kassan fungerade och massa annat som jag var tvungen att lära mig. När butiken öppnade fick jag ta emot mina första kunder och det gick bättre och bättre hela tiden. Svårt, men det var kul :)
Vid 5 fick jag sluta, och då hade jag jobbat i 9 ½ timma så jag var rejält trött. Höll på att somna flera gånger på väg hem, men jag lyckades komma hem iallafall.
Ikväll har jag bara legat framför tvn och slappat. Imorgon börjar jag 11.30 och slutar 20.30 så jag måste vara pigg imorgon också!

Ska nog strax sova, men innan dess blir det ett avsnitt av Little Britain!
Puss

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0